Vanaf 1 juli kunnen spelers het nieuwe tijdperk van de Formule 1 betreden in EA Sports F1 22, de officiële videogame van het FIA Formula One World Championship 2022. Met de verbluffende nieuwe auto’s van de sport, levert F1 22 een nieuw rijgedrag dat de intense wiel-aan-wiel-races nabootst die ons tot nu toe op het puntje van onze stoelen hadden gezet in het Formule 1-seizoen van 2022.
Gamers kunnen ook hun rijvaardigheid testen tussen de iconische palmbomen in Florida rond de 19 uitdagende hoeken van het levendige nieuwe Miami International Autodrome, en voluit gaan wanneer F1 Sprint voor het eerst naar de game komt. Nieuwe race-opties geven gamers meer controle over hun virtuele racedag, met de mogelijkheid om te kiezen tussen meeslepende en uitzendachtige Formation Laps, Safety Car-periodes en Pit Stops.
De belangrijkste innovaties met betrekking tot de PS5-controller zijn de haptische feedback en de adaptieve triggers in F1 22. Lees hieronder meer over enkele van de PS5-functies.
Haptische feedback
Door gebruik te maken van de haptiek van de PS5 DualSense-controller, is het gevoel van zowel botsingen als oppervlakken aanzienlijk verbeterd. Het geeft de mogelijkheid om individuele brokken oppervlakteresten te communiceren en creëert een veel meer meeslepende ervaring om de auto op een bepaald deel van het circuit weer te geven. Het meest opvallende is dat het gevoel naar links of rechts kan worden gelokaliseerd. Een goed voorbeeld hiervan is dat wanneer alleen de linkerwielen van de auto van de speler agressief over een stoeprand worden gereden, de feedback uitsluitend via de linkerkant van de controller wordt gevoeld, wat bijdraagt aan het realisme.
DualSense-controllerluidspreker
Door gebruik te maken van de PS5 DualSense-controllerluidspreker, kan de speler zijn race-engineer door een sessie horen praten, essentiële informatie en trackgegevens op weg naar poleposition of dat uiterst belangrijke podium. Hoor belangrijke HUD-informatie via de controller-speaker, waardoor je belangrijkste audiomix schoon en vrij van afleiding blijft, zoals een race zou moeten worden gehoord
Adaptive triggers
Voor PS5 worden de adaptieve triggers gebruikt door de hoeveelheid weerstand rechtstreeks te koppelen aan de slipverhoudingen van de banden. Dit betekent dat wanneer uw auto ‘vastloopt’ tijdens het remmen, de hoeveelheid weerstand door de remhendel toeneemt, wat resulteert in een meer meeslepende verbinding met de auto. Evenzo, wanneer wielspin optreedt, wordt de weerstand van het gaspedaal verhoogd. Een subtiel verschil in de rustweerstand van het gaspedaal en de remtriggers is ook toegepast om het drukverschil te simuleren dat nodig is om de rem volledig in te drukken versus het gaspedaal in een echte F1-auto.